#Impulsdipta @dipta_cat
L’Ajuntament de Botarell ha rebut una subvenció del Pla ImpulsDipta de la Diputació de Tarragona per un import de 62.020,01 €, destinada a contribuir parcialment al finançament de la despesa corrent corresponent a l’exercici 2025.
Aquesta aportació s’ha destinat a cobrir despeses del capítol 2 relacionades amb serveis i activitats de competència municipal, com ara el subministrament d’energia elèctrica, combustibles i carburants, així com material ordinari no inventariable, d’acord amb el que estableixen els articles 25 i 26 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local.
En el marc del mateix Pla ImpulsDipta, la Diputació també ha concedit una altra subvenció per import de 9.313,77 €, que permetrà finançar parcialment la despesa en matèria de Cultura durant l’any 2025, així com una tercera subvenció per import de 18.627,54 €, destinada a sufragar part de la despesa en Salut Pública corresponent a l’exercici 2025.
Pel que fa a l’àmbit de la salut pública, aquestes aportacions han permès finançar diferents serveis essencials per al municipi:
Socorrisme piscines municipals – 11.323,90 €
Serveis prestats pel Consell Esportiu del Baix Camp, que cobreix la vigilància i la protecció de les persones usuàries de les piscines des del mes de juny fins al mes de setembre.
Analítiques d’aigua – 4.599,42 €
Anàlisis de les mostres recollides en diferents punts de la xarxa municipal d’aigua, en períodes trimestrals i sempre d’acord amb allò que es regula al Reial decret 3/2023, de 10 de gener.
Neteja dels dipòsits municipals – 3.575,00 €
Neteja bianual dels dos dipòsits municipals d’aigua de Consum humà, un de 350 m3 i l’altre de 450 m3, d’acord amb les indicacions rebudes des del Departament de Sanitat de la Generalitat de Catalunya.
Pel que fa a l’àmbit cultural, la subvenció ha contribuït a la programació d’activitats que fomenten la participació ciutadana i la promoció de la cultura al municipi:
Cultura tradicional – Sardanes 1.100,00 €
Cada any a l’estiu, es programa una ballada/audició de sardanes a la plaça de l’Església que aglutina tota la població el dia de la Festa Major. És una trobada molt esperada pels amants de la nostra tradició.
Cultura – Teatre 5.082,00 €
Cada estiu s’organitza un espectacle teatre de nit, a la fresca, per tal de fer arribar les arts escèniques a la població i donar resposta a totes aquelles persones apassionades pel teatre, alhora que es posa en valor la tasca dels artistes del país.
Cultura popular – Festival Accents 3.630,00 €
El concert de Botarell és el tret d’inici del Festival Accents, que porta la música dels artistes quilòmetre cero, a la demarcació. És un concert que reuneix genet del poble i altres poblacions veïnes, perquè compta amb artistes de renom que tenen seguidors arreu de Catalunya.
